Flere vanter

Som jeg tidligere har antydet, har jeg strikket vanter igen. I min opdatering skrev jeg om et par stykker, nu stikker det helt af.

Det gule par er strikket i merino og alpaca. En blanding, jeg er usikker på, om er forbudt, men det virker rigtig godt. Stjernemønsteret kommer fra Vibeke Lind’s fantastiske bog om nordisk strik. (Den hedder “strik med nordisk tradition”). Det samme gælder de grønne, som dog ikke er strikket i blandingsgarn, men bare i en merinoblanding. Igen er de strikket oppefra og ne, og med “i-cord” som afslutning.

De farvede er strikket i en masse rester, og jeg skal hilse at sige, at det ikke er særlig nemt at strikke multifarvede vanter, når garnet ikke selv skifter farve. Og der er en pokkers masse ender at hæfte bagefter, Til gengæld kan man selv bestemme, hvornår farverne skal begynde og slutte, og man ender ikke med en vante, der næsten er helt lilla. Den slags kan ellers godt forekomme.

2 thoughts on “Flere vanter

Leave a Reply

