Vantevejr… NU?

Jeg har sagt det så mange gange før. Jeg er færdig med at strikke vanter. Eller er jeg? For nu har jeg holdt en lille pause, og så var det som om, jeg lige pludselig fik lyst til at strikke et par vanter… og et par til… og et par til. Og sådan går det. De bliver gemt til vinter. Den kommer vel før eller siden.

Nogle er strikket med en bestemt person i tankerne, andre er strikket, fordi man aldrig kan få for mange vanter. Her er to par:

Begge er strikket i uldgarn på pind nr. 3. Det røde par er inspireret af Setesdalskoften, og opskriften er fundet i en af mine høj skattede vantebøger “Folk mittens“. De blå par er med klassiske stjerner. Læg mærke til at jeg har lært at lave en ny “i-cord” kant. Det er sjovt. De er også strikket ovenfra og ned. Jeg synes det er nemmere at placerer tommelfingrene ordentligt, når man starter oppefra. Selvom det ellers er lidt sværere.

 

Leave a Reply

