Kofte igen

Jeg er ikke faldet ned i et hul. Jeg har bare ikke været så meget på internettet. NU er jeg lidt tilbage. Jeg har strikket, selvom jeg ikke har fortalt det til internettet, så nu må jeg begynde at samle lidt op.

Jeg har strikket endnu en kofte fra Kofteboken 2. Det er den lange ynglingskofte.
Jeg har strikket den i en blanding af alpaca og uld. Jeg ved ikke, om strikkepolitiet billiger den slags, men det er jeg ligeglad med, for det var rart. Jeg strikkede den frem og tilbage i stedet for rundt-og-klip-op-metoden, da jeg er en klodsmajor med en symaskine, og den eneste grund til, at det ikke er gået galt endnu, er rent held.
Det var fint nok at strikke frem og tilbage så længe den var ensfarvet, havde jeg tænkt, men bærestykker (som man starter med) er med mønster, og det var egentlig ret besværligt og gav anledning til en hel del banderi fra min side. Men det lykkedes, og den blev da egentlig meget fin.

 

Leave a Reply

