To par vanter

Jeg har sagt det før. Jeg er færdig med at strikke vanter. Men. Hvad er det, der sker? På mystisk vis får jeg alligevel sneget et par vanter ind i min strikkebunke. Det er snart jul, og nogle skal jo have vanter i julegave. (eller snart og snart. Men julen nærmer sig. Jeg har set et nisselandskab inde i byen)

Et par af vanterne er efter min egen opskrift, som kan findes her. Og nej, jeg har ikke fulgt den til punkt og prikke, for det kan jeg ikke finde ud af. Ikke engang min egen opskrift kan jeg følge. Sikke noget. Det er attervanterne, jeg atter har strikket. De andre er strikket med en forside, med et mønster fra min en af mine yndlingsstrikkebog “strik med nordisk tradition”. Og det er der kommet nogle egentlig meget pæne vanter ud af, hvis jeg selv skal sige det.  De er strikket af 100% uldgarn, der hedder “supersoft” og er meget tyndt, så jeg har strikket dem med dobbelt garn. Det findes i mange flotte farver, og er rigtig godt at strikke af, men det har dog det lille minus, at man nok burde strikke vanter af garn med lidt nylon i, da det holder en del bedre. Men altså. Ja.

Leave a Reply

