Sagavoll

Kofteboken 2 indeholder opskriften på Sagavoll-koften, som jeg længe har ønsket at strikke. Jeg har lavet den i udgave, der slet ikke er en kofte, men bare en almindelig sweater (eller “genser”, hvis vi skal være tro mod det norske)

IMG_7432

IMG_7433

IMG_7434

Jeg er meget tilfreds med den, men tænker man først på musselmalet porcelæn, når man ser den, er det svært at få ud af hovedet igen. Så lad venligst være med det. Jeg er ikke typen, der ønsker at ligne en omvandrende kop fra Royal Copenhagen. Måske nogen har det ønske. Men ikke jeg, så glem venligst de 3 forrige linjer. Viske dem ud. Lad dem flyve væk. Tænk ikke mere på dem.

Koften er strikket i merino, jeg valgte en lidt kraftig blå. Man må tage chancer af og til. Og så længe det kun handler om farven på en sweater, er der jo ikke noget virkeligt på spil. Så at bruge udtrykket “at tage en chance” er måske lidt drastisk her. Men det vælger jeg at ignorere. Undskyld til dem, der virkelige tager en chance, der ikke bare har noget med uld at gøre.
Jeg kan godt lide de lidt uvante slags lus, der findes på denne trøje. Det er da meget pænt.

Leave a Reply

