Det der med at hæfte ender…

Når man hæfter ender er det ok at sukke en hel del og stirre opgivende på den trøje, man er i gang med. Det synes jeg i hvert fald, for det kan jo være så kedeligt at hæfte ender. I den forbindelse har jeg strikket min første trøje ud af rester. Og der var virkelig mange ender at hæfte.

IMG_7412

Jeg har mange gange forsøgt at lave en trøje ud af rester. Men det er aldrig lykkes, jeg er tit givet op halvejs, fordi det simpelthen er blevet for grimt, uformeligt og grinagtigt. Men øvelse gør mester (eller også er jeg bare heldig denne gang) og jeg har formået at strikke en sweater af rester, som jeg bryder mig om. Jeg havde en del blåt til overs fra nogle andre trøjer, og det hjalp lidt på det. Trøjen er strikket med inspiration fra lidt billeder jeg fandt på internettet, og ellers bare sådan lidt prøv-dig-frem lurenkik.

Den er flere gange blevet lagt i strikkekurven med et “det ender galt”, “hvad har jeg gang i” eller  “stop mens legen er god”. Så man skulle tro, der var noget alvorligt på spil. Og det er jo trods alt bare en sweater.

IMG_7414

IMG_7413

IMG_7415

IMG_7416

IMG_7417

Jeg har ignoreret alt der hedder strikkefasthed, løbelængde og garnkvalitet (selvom det hele er uld. Jeg kan bedst lide uld), men bare været heldig at det hele ca. passede, og så hjælper det altid at presse den bagefter. Men der har vist været en hel del held indblandet. Tak for det, trøje.

One thought on “Det der med at hæfte ender…

Leave a Reply

