Vævestrikket Cardigan, under navnet Lapsus

Normalt er jeg en hurtig strikker. Det er heldigt, for jeg er utålmodig. Men. Før sommer begyndt jeg på en vævestrikket cardigan udfra en selvopfundet opskrift-idé, og den blev først færdig i januar. Jesper siger til mig, at det er fordi jeg ikke har strikket på den, og at ting ikke bliver færdige, hvis man ikke arbejder på det. Det har han jo sådan set ret i. Men jeg nåede at blive godt sur og tvær, og kastede mange onde blikke efter den trøje. Men en dag blev den færdig, og jeg har boet ret meget i den siden, for den er blød og hvis jeg selv må have lov at sige det også ret pæn. Vævestrik er sjovt, men det tager nu også noget tid. Her er trøjen. Den får navnet Lapsus:

IMG_7388

IMG_7387

IMG_7375

IMG_7379

Jeg arbejder på at lave en opskrift på den, men det er svært, da den jo gerne skulle være forståelige. Den er forhåbentlig snart færdig. For jeg kan virkelig anbefale den her trøje. Den er lækker. Den er strikket i Arwetta Classic fra Filcolana, som er BLØDT. Merino. Merino er mit yndlingsgarn.

4 thoughts on “Vævestrikket Cardigan, under navnet Lapsus

  1. Pingback: OPSKRIFT PÅ LAPSUS-CARDIGAN | Lapsus

  2. den er meget flot, og jeg ville gerne strikke en lignende, men hvor er den egentlige opskrift ? Jeg har ikke kunnet finde den

Leave a Reply

