Vinterhuen

Nogle gange er det godt at prøve at strikke efter sine egne opskrifter, for at se, om de nu er helt forståelige. For hvis man ikke selv kan forstå dem, hvordan i al verden skulle andre så kunne?

Jeg har derfor strikket en hue efter min egen opskrift, og det gik egentlig meget godt. Men som jeg plejer, lavede jeg en lille bitte smule om på opskriften. Ikke engang min egen opskrift kan jeg holde ud at følge uden at lave minimale ændringer. “Jeg ved bedre end mit fortids jeg” tænker jeg. Måske. Hvis man kan sige det. Opskriften ligger under “opskrifter” (måske ikke så overraskende?) er gratis. Folk elsker gratis. Den nye hue ser sådan ud:

IMG_7391

IMG_7392

IMG_7393

Den er strikket i noget rastegarn, der passede med strikkefastheden. Det røde er vist fritidsgarn fra Sandnes, og i øvrigt en rest fra en hue, jeg strikkede til en af mine brødre på et tidspunkt. Det er i sig selv ikke særlig interessant, men denne her hue er til samme bror, fordi den første hue er blevet væk for ham. Og så er det pludselig lidt mere interessant. Måske. Eller en ligegyldig detalje. Huen er i hvert fald varm.

One thought on “Vinterhuen

Leave a Reply

