Højbjergtrøjen

Det er jo stadig jul. Heldigvis.

I sommers strikkede jeg en trøje, som jeg selv fandt på, og efter meget lang tid (det vil sige nu) findes der også et mønster på den. Det ligger lige nu kun på Ravelry, men kan downloades gratis gennem siden “opskrifter”. Hvis nogen er interesserede. Trøjen hedder Højbjergtrøjen, fordi jeg så godt kan lide at alle de norske trøjer hedder norske stednavne, så det koncept tyvstjæler jeg, og håber, at Norge kan bære over med mig. (men det er jo Norge. Så mon ikke?)

IMG_7045

IMG_7041

IMG_7039

3 thoughts on “Højbjergtrøjen

  1. Hej igjen,
    He he beklager hvis det var for mange rosende ord – ikke meningen at gøre dig flov – jeg blev bare så inspireret. Jeg tror helt bestemt at nordmændene kan bære over med dig 🙂 Faktisk bor jeg i Norge og der er bare så sindsygt meget stik her. Det var faktisk også derfor jeg begyndte med at strikke. Der er så mange norske kvinder som strikker – unge som gamle. Så jeg har siddet på mange kurser og seminarer – helt opslugt og fascineret af hvidglødende pinde med voksende Marius gensere rundt omkring. Det måtte jeg bare lære!!
    Skal også lige ind og snuse i dit arkiv – vil nemlig strikke “arvingen” som næste projekt. Og jeg mener at du også har strikket den….og skrev noget med alternativt garnvalg fordi du ikke ville have en trøje som kradser – me neither!!!
    Ann 🙂

    • Uh, det lyder godt. Og ja! De kan virkelig noget i Norge!
      Jeg synes faktisk drops nepal er ret godt til Arvingen. Men det fnuller nu lidt. Jeg har tænkt man måske også kunne strikke den i en af deres nye kvaliteter “cloud” det tror ville være lækkert! Det kunne jeg tænke mig at prøve en dag. Held og lykke med strikkeriet. 🙂

Leave a Reply

