Attervanterne

Det har været sommerferie, og bloggen har stået stille. Det er fint nok. Nu er sommeren næsten slut, og det gode vejr begyndt. Sådan kan det gå. Selvom jeg ikke har været særlig meget på bloggen i sommer, har jeg strikket en masse, og jeg glæder mig til at vise det frem. Man har lov at være lidt stolt.

Jeg har lavet en vanteopskrift med inspiration hentet lidt hist og pist og hid og did. Og jeg har strikket dem atter og atter igen, så nu hedder de Attervanterne, og jeg deler opskriften med dig, hvis du, ligesom jeg, er vantefan, og altid er på jagt efter nye opskrifter til vanter. Der er allerede virkelig mange gode opskrifter på vanter, og der er jo ikke rigtig brug for endnu én. Men alligevel vover jeg pelsen og lægger en ud på internettet. Vanterne kan strikkes i meget forskelligt garn, og forskellig sværhedsgrad. Jeg har allerede vist et par eksemplarer her på bloggen. Her er lidt flere. Opskriften kan findes under “opskrifter” (Sikke en overraskelse!)

IMG_7277

IMG_7278

IMG_7279

IMG_7280

IMG_7281

3 thoughts on “Attervanterne

    • Hej Liv!
      Hvis du ikke har strikket mønsterstrik eller fx strømper på strømpepinde før kan det godt være det er svært. Men man skal jo starte med mønsterstrik et sted, og vanter er jo helt klart nemmere end fx en sweater! Jeg ville nok springe de lettiske snoninger over første gang, da de kan være ret besværlige. 🙂 der findes mange videoer på youtube der sikkert kan hjælpe både med strømpepinde og mønsterstrik (fair isle). Jeg synes altid man skal springe ud i det. “Det er ingen skam å snu” som de siger i norge. Det værste der kan ske er at du kaster strikketøjet over i et hjørne i frustration. Og det har vi jo alle samme prøvet. 🙂

Leave a Reply

