Studenterhuen

Min yngste lillebror er blevet student, og fordi studenterhuer koster en formue (det er nok det der med at det er en sæsonvare) har jeg hæklet en til ham. Jeg er meget glad for, jeg fik lov til det, og studenter var vist heller ikke helt utilfreds. Og så er der jo sådan set ikke noget at klage over.

IMG_6451 IMG_6452 IMG_6454

 

Her er den ved siden af min studenterhue, der har været model. Det er da ikke helt skidt, vel?

IMG_6455

 

Den fik lidt stof syet i, fordi det er så vældig rart, at man kan skrive sjove ting i den.

IMG_6456

 

Dog tvivler jeg på, at den stadig ser så fin ud. Nu har den trods alt været udsat for en hel studenteruge. Og det kan jo godt være hård kost.

4 thoughts on “Studenterhuen

  1. jeg sider og prøver og prøver at hækle en studenterhue til mig selv, som jeg skal bruge til sommer…. kan du fortælle mig hvormange fastmasker du startede med i cirklen ????? har fundet en med 8 fm, men den buler grimt, og jeg kan ikke rette bulerne ud…. håber virkelig at du kan hjælpe mig, for jeg er ved at være desperat

    • Hej! Jeg lavede ikke en opskrift den gang, men jeg tror jeg lavede 6 fm i cirklen. Så 2 i hver på næste runde = 12 m, så 2 i hveranden = 18 masker. Og så fortsatte jeg vist sådan. Held og lykke med huen! Håber det lykkes. 🙂

Leave a Reply

