Grå Cardigan

 

Jeg har strikket en grå cardigan i et hulmønster, og her er jeg altså lidt på udebane. Fordi jeg ikke plejer at strikke den slags. Men det viser sig, at det faktisk er rart ikke at skulle holde styr på mere end én farve, så da jeg først var kommet igang, gik det egentlig meget godt. Tak for det, trøje. Den er strikket på p 3½ i BabyMerino fra Drops, som er rigtig godt til strukturmønster og snoninger og den slags (og det kradser ikke. 2 point til garnet!)

IMG_6907 IMG_6908 IMG_6911

Knapper er sorte træknapper købt ved min yndlings knappe butik. (som i virkeligheden slet ikke er en knappebutik. Men den sælger knapper. Og garn.)
Trøjen er strikket til min mor. Og den klæder hende jo usandsynlig godt, hvis jeg selv må sige det.

IMG_6912

Opskriften er en engelsk opskrift fra bogen på billedet herunder. Jeg er ikke en ørn til engelske strikkeforkortelser (men hvem er det. Ingen, tror jeg. Heller ikke folk, der taler engelsk. Hvem kan lige huske hvad p1tbl betyder? Ikke mig) Men Youtube er opfundet, og tålmodige videoer, der ikke bliver trætte af at vise det samme igen og igen er der nok af. I øvrigt (hvis nogen læste parentesen fra før) er p1tbl,  “purl 1 through back loop”, (strik en maske drejet vrang) en ret sexet maske at strikke.
Jeg har lært meget af at strikke trøjen, og er klar på mere strukturmønster. Det er sjovt. Men! (der er altid et men, ikke?) jeg tror, der er fejl i mønsteret i bogen. Det der står og den tegning der er, passer i hvert fald ikke helt sammen. Men måske har jeg bare misforstået noget. Jeg tænkte “jeg ved bedst” og for engang skyld endte det godt.

IMG_6780

4 thoughts on “Grå Cardigan

Leave a Reply

