Endelig! Den dumme sweater blev til en rar sweater

For noget tid siden blev jeg sur på en sweater, og kastede den i skammekrogen. Nu er vi blevet venner igen, og jeg har langt om længe fået strikket den færdig. Det er medaljekoften fra koftebogen. En fin opskrift, Men jeg havde ikke lavet en strikkeprøve, men i stedet sjuset mig frem til størrelsen på baggrund af erfaring.

Det viser sig, at min erfaring ikke hjalp mig, for trøjen er blevet alt for lille. Kunne jeg have undgået dette ved at lave en strikkeprøve først? ja. Gør jeg det en anden gang? Sikkert ikke. Jeg lærer sjældent af mine fejl. Men i hvert fald. Den skal nok få en ejer, trøjen. For den er ganske fin alligevel. Den er strikket i 2 tråde Lace fra garnstudio, som er virkelig lækkert, og egner sig godt til kofter. Det er bare meget finere end deres Alpace, og jeg blev snydt med hensyn til størrelsen. Men det er min egen skyld.

IMG_6789 IMG_6791 IMG_6794 IMG_6795

Leave a Reply

