Litteratursnob-mareridt.

Min bogklub havde “Ulysses” af James Joyce som månedens bog for noget tid siden, og den har jeg hørt så meget om, så jeg besluttede mig til at læse den. Hovmodigt gik jeg i gang, “det skal jeg nok klare” tænkte jeg. Men ak. Jeg fatter ikke en lyd. Eller altså, jeg forstår godt hvad der foregår, men på den anden side forstår jeg ikke rigtigt. Så det er vist ligesom de fleste andre har det med den bog. Jeg har læst 135,5 side i den. Jeg har hørt man gerne må give op og læse den i små bider, så det gør jeg. Jeg er begyndt på en anden bog. Men det er nu alligevel surt. For flot er den da. og tyk.

IMG_6557

 

Den har fået lidt slidmærker, ikke fordi jeg har læst så meget i den, men fordi jeg har haft den med i tasken og læst i bussen. Måske er det også en fejl. Man skal ikke læse den i bussen. Én ting vil jeg dog sige om den. Selvom den er temmelig ufremkommelig (kan man bruge det ord om en bog?) er den dog stadig mere forståelig end min bog om Faststoffysik. Og den har endda billeder.

Leave a Reply

