Nørd.

Folk, der ikke læser fysik, tror at folk, der læser fysik, er meget nørdede. Jeg læser fysik. Og jeg er nørdet. Ganske vist strikke-nørdet, men alligevel.

Jeg har i den anledning købt den her fingerring:

IMG_6520

IMG_6522

IMG_6523

 

Så kan man lige måle størrelsen på et par strømpepinde ligemeget hvor man befinder sig. Jeg er iøvrigt ikke enig i det påskrevne mantra “knit or die!” Jeg er måske mere til “Strik, eller lad være, hvis du hellere vil det”, men jeg vedkender mig dog, at det ikke har helt samme drametisk effekt. (og det kan iøvrigt heller ikke stå der. Der er ikke plads nok)

Ringen er fra et (vist nok) finsk firma, der hedder Succaplokki. Dejligt navn. Alene af den grund er jeg fan. De laver også andre nørdede strikketing, blandt andet øreringe. Men dem har jeg ikke fået fingre i endnu. Glædelig marts.

One thought on “Nørd.

Leave a Reply

