Bøvertun Koft’Amok

Jeg har strikket min første kofte! Den hedder Bøvertun, og deler derved navn med et sted i Norge, hvor der vist ligger en hytte og ikke ret meget andet. Måske skulle man en dag tage på koftetur og besøge Bøvertun iført sin Bøvertun-kofte? Det ville måske være fjollet, men det er der jo så meget der er.

Her er lidt billeder. Jeg har taget mange, fordi jeg er lidt stolt:

IMG_6376

IMG_6377

IMG_6378

IMG_6379

IMG_6380

 

Den strikkes ovenfra og ned.  Jeg er fan af denne metode. Man kan så undervejs prøve den, og se om den er passende størrelse. Ikke dårligt. Jeg hader at trevle op. (og lave strikkeprøver. Selvom jeg burde gøre det noget mere)

bov01

Dobbelt hage. Yes.

IMG_6422

Ved indtagning på undersiden af ærmerne har jeg strikket en blå stribe. Jeg er normalt ikke så god til at få de der udtagningssteder til at se pæne ud. Men jeg synes den blå stribe har hjulpet på det. Det er nok smag og behag om man bryder sig om blå striber. (og kofter. Men jeg kan ikke forestille mig at man ikke kan lide kofter. De er jo fra Norge)

IMG_6420

IMG_6418a

IMG_6406

Alting ser lidt mere norsk ud, når der er sne og træer i baggrunden.

IMG_6389

Jeg har lært meget af at strikke Bøvertun. (om strikning. Det ville måske have været smart hvis jeg havde lært lidt om fysik også. Det er jo trods alt det, jeg skulle forestille at studere) Bøvertun strikkes rund og klippes derefter op foran. Det er meget nervepirrende at klippe i så stort et strikkeprojekt. Med en ægte saks. Det virker næsten ulovligt. Godt der ikke findes et strikke-politi. Men koften holdt til klipperiet, og historien om Bøvertun endte godt. Jeg er klar på flere kofter! kofte kofte kofte. (lopapeysa er stadig et bedre ord. Kofte er dog heller ikke helt værst)

Opskriften er fra Kofteboken.  Kofteboken er dejlig. Tak Norge.

 

14 thoughts on “Bøvertun Koft’Amok

  1. Hej søde Signe. Du er god til fotomodel – og koftestrikning – og til at gøre det sjovt at læse om strikning 😄. Sejt. Knus Ingrid
    P.S. Findes der ikke en nemmere måde at poste likes og kommentarer på på din blog?

      • Hej Signe. Ja jeg skulle udfylde rubrikker ligesom dem herover med navn og email. Men måske var det kun første gang, for nu kan jeg få lov bare at skrive her i kommentarerfeltet. Nej, ikke alligevel. Jeg må udfylde rubrikkerne igen😄. K h Ingrid

  2. Hvor er den bare fin! Du er den sejeste strikker, jeg kender, Signe!
    Jeg er til gengæld lige blevet færdig med pandebåndet. Fik ikke rigtig kigget på det under eksamensperioden, men det kan lige nå at bruges inden det bliver forår. 🙂

  3. Pingback: Mine yndlingsblogs | Bærmonster

  4. Hei! Kjempefin kofte!!
    Sitter og vurderer å strikke akkurat maken kofte selv. Særlig nå som DROPS Alpaca er på tilbud. Hvordan synes du garnet er? Holder koften seg bra?

    • Tusind tak! Ja, jeg synes garnet holder sig godt. Jeg var i tvivl mens jeg strikkede koften, fordi jeg synes, det blev ujævnt, men så snart den blev presset, var jeg tilfreds. 🙂 Håber du får strikket en Bøvertun!

  5. Åh ja, den ble jo virkelig fin. Og du skriver morsomt også! 🙂 Blir glad når jeg leser. Du må blogge den neste kofta du strikker også! Selv holder jeg (fortsatt) på med Melissa koften. Mønsterstrikk på vrangen går noe seint!!

Leave a Reply

