Flere julegavesokker

Ja, jeg har strikket en del sokker til folk i julegave. Og det er fordi jeg selv synes sokker er sådan en rar ting. Der kan selvfølgelig være mulighed for, at alle andre ikke er ligeså glade for uldsokker, som jeg selv er. Men jeg vælger at være egoistisk og regne med, at uldsokker er et hit.

str06

str07

Strømperne ovenover er strikket af garn, der selv skifter farve. Garnet er strømpegarn fra Lana Grossa, men jeg kan ikke huske hvilken slags. De har uendelig mange slags, men det må de selv om. Jeg synes nu, der må være grænser.

str09

str10

På de her strømper derimod har jeg selv strikket striberne. Det er også sjovt en gang imellem, også selvom der er alt for mange snore man skal hitte rundt i, og som krøller og vikler sig ind i hinanden. Det er en del af fornøjelsen.

str12

str13

De her sokker er strikket af Filcolana Arwette (jeg er vild med det garn! Bortset fra prisen, måske) De er strikket efter en opskrift, der befinder sig inde i mit hoved. Jeg kalder den “den normale opskrift” fordi det er en normal opskrift.

str14

str17

De her er strømper med noget der ligner snoninger. Jeg har strikket et par før, og jeg er egentlig ret glad for dem. De er strikket efter en opskrift fra Garnstudio, her. Jeg har nyfortolket lidt på opskriften. (Hvis man kan bruge det ord)

str08

Leave a Reply

