Julegave-hatte-huer-hurra

Nu er det vist ved at være tid til at afsløre, hvad der har været i nogle af alle de gaver, jeg har pakket ind og vist her på bloggen. Det har jeg glædet mig til. Og jeg vil have lov at være lidt sentimental. Så på forhånd undskyld. Det har bare været skønt med de julegaver, der er godt nok nogen i familien, det er værd at give gaver. Så tak for det.

Der er jo (desværre) grænser for, hvor mange huer og pandebånd, jeg kan bruge selv (i hvert fald på én gang), så derfor er det dejligt, der er nogen, der bliver glade for bløde pakker. Her er et par huer og pandebånd jeg har strikket, så vi undgår kolde øre. For det er måske usundt.

hue05

hue06

huebog

Her er først Hvalhuen, som er strikket med inspiration fra et mønster fra bogen på det (meget rystede, undskyld) billede herover. Det er i øvrigt sjovt at strikke hvaler. Jeg kan anbefale at strikke hvaler. Hvaler.

hue03

hue04

Den næste hue er en hue med en pompom. Den er 100 % uld og forhåbentlig varm. Jeg kan godt lide pompom’er.

hue02

hue01

Det næste er et patentstrikket pandebånd. Som jeg har nævnt før, er jeg ret glad for patentstrik, det får mig i godt humør, og det fungerer godt til både pandebånd og halstørklæde. Patentstrik er en vigtig opfindelse. Men hvem har opfundet det? Det ved jeg ikke. Hvorfor hedder det patentstrik? Det ved jeg ikke. Er det lækkert? Jo tak.

hue08

hue07

Det næste er et flet-pandebånd, her vist i en halvfærdig version. Det er strikket efter en Drops opskrift (her) og er dejlig bredt, og fletværket er sjovt (og lidt svært) at strikke. (I øvrigt indeholder samme opskrift en opskrift på en lidt obskur hæklet poncho. Så hvis man er til den slags, så kan man jo slå sig løs. Desværre er det nok ikke noget for mig. Men heldigvis er vi jo forskellige)

IMG_6306

IMG_6308

Denne her baskerhue er strikket efter en gratis opskrift (TAK!) og hedder “Springtime in Philadelphia”. Jeg har aldrig været i Philadelphia, så jeg kan ikke udtale mig om, om navnet er passende. Men fin er den nu. Den strikkes fra toppen og ned, og det er ret sjovt. Jeg tror nu, jeg vil kalde den stjernehatten. For det ligner, der er en stjerne på. Så nu hedder den det. Bum.

Det var lidt om huerne. Huer er en dejlig ting. Til kamp mod de kolde øre!

(og glædelig jul)

Leave a Reply

