“Arvingen”

Jeg har købt denne geniale opskrift på en såkaldt Poncho-sweater (er det overhovedet et ord?), og jeg kan godt fortælle at den har været efterårshittet for mig i år. Jeg er meget begejstret, og så er den hurtig at strikke, (pind 7 er et hit!) så forhåbentlig bliver denne version ikke den sidste, jeg strikker. Jeg har egentlig strikket den helt tilbage i september, så hvorfor den først kommer på bloggen nu, kan måske forklares med, at det ikke har nogen forklaring. Her er et billede. (der skal også nok komme et, hvor jeg har den på en dag)

IMG_6345

Opskriften strikkes oppe fra og ned, og det kan jeg egentlig godt lide. Den koster 35 kr. og det synes jeg ikke er særlig meget, når man tænker på, hvor meget tid, det tager at lave sådan en opskrift (selvom jeg naturligvis også er glad for gratis)

Måske tænker man; Hvorfor har hun lavet den i to farver? Jo, det er fordi jeg kom til at købe det forkerte garn. Men det er nu pænt alligevel. Den er strikket i Drops Nepal, fordi det kradser mindre end det foreslåede garn. Og jeg er ikke glad for garn, der kradser.

 

8 thoughts on ““Arvingen”

  1. Den er bare for lækker! Har selv strikket den i Lopi-garnet, men det fælder helt forfærdeligt. Min er endfarvet mørkegrå, men virker helt kedelig nu i forhold til din.

    • Hej! Nej, jeg strikkede den på de anbefalede pinde til opskriften. Så blev den lidt løs i det. 🙂 men jeg er overbevist om, at hvis man brugte p 5 vil den blive mindre, for strikkefastheden ændrer sig jo markant. 🙂 at jeg strikkede den i nepal kom sig faktisk af, at jeg kom til at købe det forkerte garn. Min plan var at strikke den i dobbelt lima. Sådan gik det bare ikke. Men sket er sket, verden går stadig fremad og man skal ikke lade sig kyse, som Kalle Kæk så fint siger. 🙂 og jeg er godt tilfreds med trøjen. 😀

  2. Og sweateren ser ikke hullet ud(som det jo kan gøre, når man har bruger større pinde end anbefalet)?
    Undskyld de mange spørgsmål på et relativt gammelt indlæg, men jeg har kigget på SÅ mange udgaver af denne poncho, og din er lige min kop te 🙂

    • Det er helt ok. 🙂 jeg skal forsøge at svare så godt jeg kan. Jeg synes garnet strikkes fint op på p 7 og bliver meget jævnt, men vi strikker jo alle forskelligt, så måske du skulle lave en prøvelap? (selvom det er kedeligt, det ved jeg;)) det ville jo være ærgeligt hvis den ikke blev som du vil have den, når du nu har ledt så meget og kigget på så mange udgaver. 🙂

Leave a Reply

