Alle de fejlslagne projekter (ensomme sokker og vanter)

Åha. Den gang, for snart et år siden, jeg begyndte at lave denne blog, lovede jeg mig selv, at den skulle handle om alle de fejl, jeg laver, når jeg strikker (derfor “lapsus”) Og se nu! Jeg har helt glemt at fortælle om alle de ting der slår fejl, og alle de mange meter garn, jeg trevler op. Så det må der sandelig laves om på. Derfor bringer jeg nu et lille indlæg, der handler om alle de ensomme vanter og sokker og andet, jeg har liggende rundt omkring, og som måske aldrig bliver færdige. Jeg tror de ville blive glade for lidt opmærksomhed.

IMG_6281

 

Strikkerriet på overstående billede kunne måske have været en sok. Men sådan skulle det ikke gå. Det var lidt for svært for mig, det mønster. Så jeg må øve mig lidt mere.
IMG_6282

Den her vante, som mangler en tommel fik aldrig en mage. Den var ellers sjov at strikke, så jeg ved ikke, hvor det gik galt. Måske vil vanten simpelthen bare helst være alene.

IMG_6283

At jeg ikke strikkede denne sok færdig, er der ingen der ved hvorfor. Jeg gør i hvert fald ikke.

IMG_6286

Denne ensomme vante var jeg ikke tilfreds med. Og jeg er ikke nået til at trevle den op endnu. Og på en måde synes jeg også, det er synd. Vanten kan jo ikke selv gøre for det.

IMG_6343

Hælen på den her sok ligner en sur mund. Så måske jeg skulle tage mig sammen og få strikket den anden. Jeg kunne godt trænge til nogle uldne sokker, og striberne på den her sok kommer jo af sig selv.

IMG_6344

 

Det her er begyndelsen på et halstørklæde, der har ligget siden jeg begyndte på julegaverne. Men nu er jeg næsten færdig med julegaverne, og så kan det jo være, det en dag bliver færdigt.

Undskyld nogle af billederne er lidt dårlige. Vintermørket har sneget sig ind på mig.

 

One thought on “Alle de fejlslagne projekter (ensomme sokker og vanter)

Leave a Reply

