En lille hat

 

Jeg havde nået gråt garn, der skreg: “Jeg vil være en hue!” Og så skal man lytte. Så jeg har strikket en lille baskerhue med et bær på toppen:

aIMG_6103


aIMG_6109

aIMG_6111

 

Huen er strikket udfra en Drops opskrift: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=108&d_id=3&lang=dk, som jeg dog af og til har forholdt mig lidt kritisk til (uden det dog altid var en god idé)
En anden gang, hvis jeg skulle strikke den igen, ville jeg nok tage én af mønsterrapporterne ud, så den blev lidt mindre “pølset”. Jeg lærer trods alt en lille bitte smule, hvergang jeg strikker et eller andet.

Huen er dejlig, den er god til efterår, den blæser ikke af, og jeg har syet mit hjemmebagte-mærke i den. Det er morsomt at lave ting med hulmønstre, og det er ellers ikke noget, jeg gør særlig tit. Måske skulle jeg begynde at gøre det lidt mere?

Follow my blog with Bloglovin

 

Leave a Reply

