Orange vinterdrømme i Sommerhuset

Er overskriften lidt for pladderromantisk? Det er med vilje.

Jeg blev besat af den orange farve, da jeg så den i butikken. (Hvis man kan det? Kan man det? Jeg ved det ikke. Et af livets store spørgsmål, sammen med “Hvorfor er der så mange mariehøns i år?” Selvom der sikkert et fornuftigt svar på lige netop det spørgsmål. Undskyld den lange, ligegyldige parentes)

Nå, men i hvert fald; da jeg for noget tid siden var i sommerhus strikkede jeg et par vanter i denne farve. Og drak kaffe. Lækkert.
Garnet er et af mine yndlingsgarner, supersoft fra Knoll, og mønsteret har jeg fundet i min gemmer. Så jeg aner ikke, hvor jeg har fået det fra. Ups. (I øvrigt. Det kan godt være garnet hedder “supersoft”, men jeg er ikke helt sikker på, at fabrikanten ved hvad det betyder. Det kradser lidt i bluser, men er perfekt til vanter.)

IMG_5950a

IMG_5951a

IMG_5952a

Med hensyn til det med mariehønsene (eller mariehønerne?) så har det vist noget med vejret at gøre, kan jeg læse mig til.

 

4 thoughts on “Orange vinterdrømme i Sommerhuset

  1. Hvad bruger du alle de vanter til? Er det for at have et par til hvert sæt tøj eller sælg, eller er det bare hyggeligt? Kom bare lige til at tænke over det 🙂

    De er virkelig lækre i den orange f@rve 🙂

    • Hejsa! Ja, det kan virke lidt voldsomt med alle de vanter, men det er skægt at strikke dem, og når det bliver vinter ender jeg forhåbentlig med at komme af med dem på den ene eller den anden måde. Nu må vi se 🙂 Og tak for de fine ord.

      • Så lidt 😀 Hvis vi for en kold vinter, så skal du nok komme af med dem 😀 Hvis du laver nogen med ugler eller lilla mønster, så køber jeg gerne et par 😀

  2. Pingback: Vanter? | Lapsus

Leave a Reply

