2 x Farvelade-vanter

Jeg købte noget Drops Delight garn (farve 11)  for at strikke farvelade-vanter (som jeg har gjort tidligere også) og det blev til dette par:

IMG_5953a

IMG_5954a

 

Mønsteret er fra min yndlings strikkebog igen, for man kan jo ikke finde på noget nyt hver gang (selvom det er sjovere)

Jeg vaskede vanterne i hånden og noget af den lilla farve fra garnet har farvet det hvide garn. Det er jeg ret træt af, men jeg ved ikke hvad man lige kan gøre ved det. Heldigvis er det ikke så tydeligt.

Der var garn til overs og derfor tænkte jeg, at “et par mere skader vel ikke”. Desværre er jeg ikke særlig tilfreds med farveblandingerne på delight-garn, dem, der har fundet på det, har af en eller anden grund en vældig stor kærlighed til lilla. Lilla, lilla, lilla. Og det kan altså godt blive en anelse for meget for mig. Derfor blandede jeg farve 11 med en anden alt-for-meget-lilla-farve, og jeg strikkede endnu et par.

(Jeg har ikke noget personligt imod lilla, jeg kan godt lide lilla, jeg kan bare også godt lide andre farver)

IMG_6059a

IMG_6060a

 

Mønsteret er fra en svensk bog, “Vantar, mösser, sockor og sjalar”, som indeholder en del flotte mønstre (men som Århus bibliotekerne ikke har. Hvorfor? Ingen ved det)

One thought on “2 x Farvelade-vanter

Leave a Reply

