Bobby Fisher i Krig

Spiller du skak? Nej, det gør jeg heller ikke.

Alligevel har jeg læst en bog om den noget excentriske skakspiller Bobby Fisher, der blev verdensmester i 1972.  Det er en helt fantastisk bog. Den er  drønspændende, og det siger jeg ikke kun, fordi den indeholder ordet “lapsus” på side 208. (selvom det helt klart er et plus). Meget af bogen handler om, hvor svært det egentlig var, at få stablet verdensmester-matchen i 1972 på benene, fordi skakspillerne (specielt hr. Ficher) er meget besværlige, og man kan næsten mærke arrangørernes frustration, da der gang på gang dukker forhindringer op.  Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige om den. Jeg er vild med den!

IMG_5936

(et andet plus er at jeg fik den for en slik i bogklubben. Mine medborgere i Samlerens bogklub er måske ikke så vilde med skak.)

Strikkebogen fik lov at komme med på billedet fordi den (med et godt, dansk ord) er nice.

Leave a Reply

