Kriminalromaner af bedste (eller værste?) skuffe….

Når jeg går i genbrugsbutikker, er der en ting, jeg altid kommer hjem med. Det er ikke med vilje, det sker bare, næsten uden man opdager det.
Det er Agatha Christie’s kriminalromaner.  Sidst var det “Mord i Ørkenen” og min absolut yndlings “Mordet i Orient Ekspressen”. Jeg bryder mig normalt ikke meget om krimier. Men med lige præcis de her, er det af uransagelige årsager noget andet. Så nu har jeg læst Om mord i ørkenen, og det var som sædvanlig den, man mindst venter, der er morderen. I “Mordet i Orient Ekspressen”, var der ikke sket noget siden sidst jeg læste den, men den var stadigvæk god.

IMG_5730

Og jeg må sige, at jeg begynder at blive lidt mistænkelig overfor den kære m. Poirot. Er det virkelig sandsynligt at han tilfældigvis altid er på de forkerte steder de rigtige tidspunkter, eller er det en del af en større konspiration? Det tror jeg nok.

IMG_5702a

Leave a Reply

