Et halstørklæde, to halstørklæde, tre…

Jeg har strikket tre halstørklæder til min lillebror. Og han har jo egentlig ikke brug for mere end ét, for han har kun én hals.
Men hans halstørklæder har det med at forsvinde. Jeg ved ikke, om det er noget, han gør med vilje, fordi han ved, jeg godt kan lide at strikke haltørklæder, eller om det er uheld,det  er ikke til at sige. Det seneste, der blev færdigt midt i marts, ser sådan ud, og er strikket i mit nye yndlingsgarn Coast. Dejlig blødt og meget let, det vejer knap 150 g. Det er strikket i patentstrik.

IMG_5661

IMG_5662

Jeg er stor fan af patentstrik. Mmmhhh… Patentstrik. Patentstrik er lidt ligesom en regnbue, synes jeg.

 

2 thoughts on “Et halstørklæde, to halstørklæde, tre…

  1. Jeg er helt vild med dette tørklæde, det er rigtig flot! 🙂
    Jeg er selv ny i strikkeverdenen og kunne godt tænke mig at give mig i kast med et tørklæde, har du en opskrift eller en guide til hvordan du har strikket dette her?
    Mvh. Sarah

    • Hej Sarah, tak for de pæne ord. Jeg har desværre ikke en præcis opskrift til det, men det er strikket i patrntstrik. Prøv fx og find garnstudios instruktionsvideo om patentstrik. Det er rigtig sjovt at strikke og bliver ret flot men det er træls at tabe masker. Jeg anbefaler at fu kaster dig ud i det. Og strikker på større pinde end anbefalede til det garn, du bruger. Kh Signe

Leave a Reply

