Jeg har læst…

…”Fem år i Berlin” af Bodil Steensen-Leth (det er et besynderligt sted at placere en bindestreg)

IMG_5594

Udfra titel og titelblad burde det være muligt at gætte, at bogen handler om 2. verdenskrig. 
Jeg har læst meget om krigen, men man bliver aldrig færdig, for der er altid nye begivenheder og personer, der skal skildres. Det er en god bog i øvrigt, hvor meget der er løgn, og hvor meget der er sandt er ikke til at sige, men det er heller ikke så vigtigt for mig, for den fortæller en historie, der er værd at fortælle. Jeg har lånt den af min farmor og farfar, der så vidt jeg er orienteret har sprunget alle grænser for, hvor mange bøger det er muligt at få plads til i en lejlighed. 

Jeg er vild med bøger.

 

Leave a Reply

