Et Halstørklæde

IMG_5588

IMG_5587

Normalt strikker jeg halstørklæder i patentstrik. Men nu har jeg prøvet noget nyt, og det skal man som bekendt være forsigtig med. Jeg har strikket mønster med disse to pinde:

1. Pind: *slå om, en maske løst af*
2. Pind: *strik maske og omslaget ret sammen*

Da jeg aldrig har gjort det før, vidste jeg ikke hvad jeg skulle gøre, når jeg tabte en maske, så der er nogle meget – lad mig kalde det interessante – forsøg på at samle masker i halstørklædet, men ellers gik det meget godt. Halstørklædet ruller lidt ligesom glatstrik, men jeg har hæklet en kant, så det er ikke så slemt. Bedst af alt; det er strikket af noget garn, jeg synes er virkelig lækkert, og jeg har kun haft råd til det, fordi jeg var så heldigt at få det på udsalg.

IMG_5575

Nu mangler det bare en ejer. Om det bliver mig eller en anden ved jeg ikke endnu.

Leave a Reply

