En Parafrase…

… er et ord jeg lærte i billedkunst i 1. g og aldrig har haft brug for.

Men nu har jeg prøvet at lave sådan en. Det betyder vist noget med at fortolke et værk på en ny måde, eller som det bliver brugt her, kopieret noget, der allerede er lavet, fordi man ikke selv er opfindsom nok.  Jeg har lavet Picassos Don Quixote af perler, og jeg er ikke sikker på, Picasso ville have brudt sig om det, men jeg synes det var meget morsomt:

IMG_5578

IMG_5577

IMG_5576

 

IMG_5579

Jeg skulle stryge pladerne sammen, og de skulle ligge (eller lægge? ne,j ligge.)  i spænd imens. Det betød at min Atom- og molekyle fysik-bog endelig blev brugt til noget fornuftigt, for hvis jeg skal være helt ærlig forstod jeg ikke et kvæk af, hvad den handlede om. Men det er bedst at det bliver holdt hemmeligt for de andre fysik-studerende.

Og det færdige resultat:

IMG_5581

Og nogle af de stakkels perler, jeg kom til at sætte forkerte steder, og måtte tage af igen:

IMG_5580Hvis nogen skulle være interesserede i, hvordan jeg gjorde, kan jeg afsløre, at jeg brugte en hjemmeside, der kan lave alle billeder om til broderimønstre. og så brugte jeg det som skabelon.

 

 

 

 

Leave a Reply

