Sult og Pizzasnegle

Jeg har læst Knut Hamsuns “Sult” og bagt pizzasnegle. Der burde faktisk være en lov om, at man ikke måtte vise disse to ting på samme billede. Jeg prøver at gøre det alligevel, dog med en underlig fornemmelse i baghovedet af, at jeg gør noget forkert.

IMG_5565

Jeg kan anbefale at læse Sult (og spise pizzasnegle. Men aldrig helt på samme tid)
Udgaven på billedet er en ny-oversættelse, og da jeg ikke har læst den gamle danske udgave, der ifølge forordet skule have flere gange min levetid på bagen, kan jeg ikke udtale mig om, om den er bedre eller dårligere end den gamle. Men god er den da. Og frygtelig. Og svær at læse somme tider. Altså ikke selve ordene. Men det der står mellem linjerne. Jeg læste den i bussen, og der får den måske ikke helt opmærksomhed nok.

Leave a Reply

