Min yndlingsstrikkebog

Jeg elsker at kigge på opskrifter både på biblioteket og på internettet, og drømme om, hvad det næste strikke-projekt skal være. Det tror jeg sådan set er meget normalt, ligesom at det sikkert er helt almindeligt at de fleste af projekterne aldrig bliver til noget.

Dette lille blog-indlæg handler om min yndlings strikkebog. Den er fra 80’erne, men genudgivet sidste år, hvilket jeg er meget tilfreds med. Den hedder… tada:

IMG_5519

 

Den er fyldt med gode mønstre og grundteknikker, og så har den billeder af fjollede  mennesker fra 1980’erne, hvilket jo er klart et plus. Den har også billeder fra gamle dage (endda endnu mere gamle dage end 1980’erne. Jeg var ikke født dengang, derfor må jeg gerne kalde 80’erne “gamle dage”), og har en god, historisk vinkel på strikkekunsten:

IMG_5521

IMG_5520

 

Men om det virkelig er en “kulturhistorisk strikkebibel” som det hedder sig på forsiden, skal jeg ikke kunne sige. Men det er måske også mest fordi, jeg ikke helt ved, hvad det begreb dækker over. jeg har nemlig aldrig hørt det før, og jeg mistænker forlaget for selv at have fundet på det. Men fint lyder det da, jojo.

Tilsyneladende virker den også udmærket som katte-madras.

IMG_5525

Det undrer mig nu. Det kan godt være bogen handler om uld, men den er ligeså hård som alle andre bøger, og lige ved siden af bogen er en blød sofa. Men som Peter Plys kunne have sagt: “Man ved aldrig, hvad katte tænker.”

2 thoughts on “Min yndlingsstrikkebog

  1. Pingback: Selbu-vanter igen-igen | Lapsus

  2. Pingback: 2 x Farvelade-vanter | Lapsus

Leave a Reply

