Vanter!

En af mine kusiner har lige nu “Doctor Who” som sin store passion. (Eller “Doctor Vo”, som vi kalder det her i huset. Eller lejligheden. Eller hvad det nu er)
 Og det er jeg godt tilfreds med. For så kunne jeg få lov til at strikke et par vanter til hende med netop dette tema. Jeg er helt vild med at strikke vanter! Jeg har selv fundet på mønsteret, dog med stor inspiration fra andre mønstre, mere om det senere. Jeg tænker, at hvis man ikke ved, hvad Doctor Who er, må de her vanter virke højst besynderlige. Men det er der jo ikke så meget at gøre ved. De ser i øvrigt sådan ud:

IMG_5495

IMG_5496

IMG_5500

IMG_5509

IMG_5510

IMG_5511

IMG_5514

Det gik egentlig meget godt, da jeg lige havde fået tegnet mønsteret. Hvilket var ret besværlig og tog næsten ligeså lang tid, som at strikke vanterne. Men sjovt var det!

Jeg er blevet inspireret af følgende opskrifter, man kan næsten sige, at vanterne er en suppedas af disse to par tilsat lidt ekstra lir:
http://www.ravelry.com/patterns/library/how-cold-is-it
http://www.ravelry.com/patterns/library/dr-who-selbu-mittens
De første vanter strikkede jeg til julegave, så jeg havde lidt træning. For at blære mig, kommer her et billede af “How cold is it?”-vanterne:

IMG_5385

Leave a Reply

