Lidt forskelligt

Jeg er igang med en del strikkeprojekter for tiden, hvilket betyder, at det går meget langsomt med dem alle sammen, fordi jeg hele tiden springer lidt til og fra. Det betyder blandt andet, at sokken herunder må vente længe på en makker.

IMG_5455

Jeg er blandt andet igang med at strikke et par vanter i lilla og hvid med et mønster jeg også brugte til at strikke julegave-vanter af.  Jeg synes det er et svært mønster og det tager lang tid, fordi jeg igen og igen strikker forkert. Så nu bliver det spændende, om de bliver ligeså flotte som dem jeg strikkede til jul. Her kan man kun håbe! Her er det, jeg har strikket på det nye par og under et billede af venstre (eller højre? jeg er ikke så god til højre og venstre) vante fra julegaven:

IMG_5454

IMG_5389

Mønsteret kan købes her: http://www.eunnyjang.com/knit/2006/12/anemoi_mittens.html,
Jeg har dog ikke fulgt det helt, fordi jeg af mystiske årsager altid synes, at jeg ved bedre end opskriften, hvilket meget sjældent viser sig at holde stik. Der er også alt for meget tekst i den opskrift, og jeg må ærligt indrømme at jeg kun har læst overskriften.  Men et par vanter kommer der forhåbentligt ud af det alligevel.
Begge par er strikket af 100 % uldgarn fra Knoll. Jeg ved godt man burde strikke vanter af sokkegarn, for så holder de længere. Men visse vasse, det her er sjovere.

Derudover er jeg ved at kæmpe en tabt kamp mod alle mine rester, og har fundet ud af, at jeg kunne lave bedstemorfirkanter. Det er virkelig morsomt at lave dem, så nu håber jeg bare, det bliver moderne at have et bedstemortæppe. Og helst først om et par år. For jeg har sikkert ikke lapper nok før om lang tid. En stor ulempe med bedstemorfirkanter er at man hele tiden skal bruge  nye farver, og jeg har i den forbindelse fyldt sofaen op med garn, så man ikke kan bruge den til det, den er lavet til, nemlig at sidde i. Hvilket godt kan være lidt usmart nogle gange.

IMG_5456

IMG_5458

Jeg har brugt denne vejledning, som jo nærmest er en leg at følge:
http://farmorfabrikken.dk/2011/06/18/opskrift-klassisk-bedstemorfirkant/

2 thoughts on “Lidt forskelligt

Leave a Reply

